Wymiana tulei wahaczy przednich, tarcz, klocków i opon Subaru Tribeca

Na nasz warsztat trafiło Subaru Tribeca. Do tego auta mieliśmy dobrać nowe opony w miejsce zupełnie zużytych zimówek na których przyjechało. Już w trakcie wjeżdżania na stanowisko zauważyliśmy bardzo dziwnie działanie hamulców. Oczywiście jako solidny serwis samochodowy, nie mogliśmy tego tak zostawić. Po zdjęciu kół okazało się że tarcze i klocki są w fatalnym stanie i wymagają natychmiastowej wymiany. Poza hamulcami mocno zużyte były także tuleje przednich wahaczy.

A miała być zwykła wymiana opon.

Auto pochodziło z rynku amerykańskiego więc wybór części nie był tak duży jak do modeli europejskich. Mimo mniejszego wyboru udało się dobrać tarcze i klocki renomowanej firny TRW. Przy okazji wymiany tarcz i klocków został zmieniony na świeży płyn hamulcowy, a hamulec postojowy wyregulowany.

Po wymianie tulejek w wahacza została ustawiona geometria zawieszenia. Na nowych oponach auto zaczęło się prowadzić stabilnie i pewnie.

20210302_140833
20210302_141049

Naprawa i serwis zawieszenia w BMW 325i E46 Eibach

Na nasz warsztat przyjechało już pełnoletnie lecz wciąż często spotykane i lubiane BMW serii 3 z 2000 roku E46

Problemy z zawieszeniem?

Samochód na lodzie uderzył tylnym lewym kołem w krawężnik , nic poważnego się nie uszkodziło jednak po kilku dniach zaczęło hałasować łożysko w tym kole. Normalnie wymianę łożyska staramy się robić bez demontażu całego zawieszenia ale w tym przypadku okazało się że poza łożyskiem jest kilka innych rzeczy wymagających wymiany.

Jak powinien wyglądać kompleksowy serwis zawieszenia.

Na samym początku zauważyliśmy pękniętą sprężynę zawieszenia, dalej okazało się że tuleje wahliwe maja luz i stukają, natomiast dolne i przednie tuleje metalowo gumowe są bardzo mocno sparciałe. Kłopotliwe okazało się dobranie sprężyn. Auto stało wyraźnie niżej niż inne które były u nas wcześniej. Sugerowało to, że poprzedni właściciel zamontował obniżone zawieszenie. Było ryzyko że możemy nie trafić z wysokością sprężyn i auto będzie stało nierówno. Po krótkich konsultacjach z klientem zapadła decyzja żeby zamiast kupować dwie tylne sprężyny i ryzykować różnicę w wysokości przodu względem tyłu, kupić zestaw czterech. Wybór padł na bardzo popularny i ceniony zestaw firmy Eibach Pro Kit. Decyzja okazała się trafna, samochód zachował dotychczasowy styl a renomowane sprężyny pracują świetnie.

Na koniec trochę drobiazgów jak wymiana oleju w tylnym dyferencjale i regulacja hamulca ręcznego.

Po wymianie łożysk, sprężyn i tulei, została ustawiona geometria. Auto jedzie cicho,  prosto i pewnie. Czyli tak jak powinno po wizycie w warsztacie.

20210126_122502
20210126_125012
20210127_174443
20210128_123941