Wymiana tulei wahaczy przednich, tarcz, klocków i opon Subaru Tribeca

Na nasz warsztat trafiło Subaru Tribeca. Do tego auta mieliśmy dobrać nowe opony w miejsce zupełnie zużytych zimówek na których przyjechało. Już w trakcie wjeżdżania na stanowisko zauważyliśmy bardzo dziwnie działanie hamulców. Po zdjęciu kół okazało się że tarcze i klocki są w fatalnym stanie i wymagają natychmiastowej wymiany. Poza hamulcami mocno zużyte były także tuleje przednich wahaczy.

Auto pochodziło z rynku amerykańskiego więc wybór części nie był tak duży jak do modeli europejskich. Mimo mniejszego wyboru udało się dobrać tarcze i klocki renomowanej firny TRW. Przy okazji wymiany tarcz i klocków został zmieniony na świeży płyn hamulcowy, a hamulec postojowy wyregulowany.

Po wymianie tulejek w wahacza została ustawiona geometria zawieszenia. Na nowych oponach auto zaczęło się prowadzić stabilnie i pewnie.

20210302_140833 20210302_141049

Naprawa i serwis zawieszenia w BMW 325i E46 Eibach

Na nasz warsztat przyjechało już pełnoletnie lecz wciąż często spotykane i lubiane BMW serii 3 z 2000 roku E46

Samochód na lodzie uderzył tylnym lewym kołem w krawężnik , nic poważnego się nie uszkodziło jednak po kilku dniach zaczęło hałasować łożysko w tym kole. Normalnie wymianę łożyska staramy się robić bez demontażu całego zawieszenia ale w tym przypadku okazało się że poza łożyskiem jest kilka innych rzeczy wymagających wymiany.

Na samym początku zauważyliśmy pękniętą sprężynę zawieszenia, dalej okazało się że tuleje wahliwe maja luz i stukają, natomiast dolne i przednie tuleje metalowo gumowe są bardzo mocno sparciałe. Kłopotliwe okazało się dobranie sprężyn. Auto stało wyraźnie niżej niż inne które były u nas wcześniej. Sugerowało to, że poprzedni właściciel zamontował obniżone zawieszenie. Było ryzyko że możemy nie trafić z wysokością sprężyn i auto będzie stało nierówno. Po krótkich konsultacjach z klientem zapadła decyzja żeby zamiast kupować dwie tylne sprężyny i ryzykować różnicę w wysokości przodu względem tyłu, kupić zestaw czterech. Wybór padł na bardzo popularny i ceniony zestaw firmy Eibach Pro Kit. Decyzja okazała się trafna, samochód zachował dotychczasowy styl a renomowane sprężyny pracują świetnie.

Na koniec trochę drobiazgów jak wymiana oleju w tylnym dyferencjale i regulacja hamulca ręcznego.

Po wymianie łożysk, sprężyn i tulei, została ustawiona geometria. Auto jedzie cicho,  prosto i pewnie.

20210126_122502 20210126_125012 20210127_174443 20210128_123941