Naprawa i serwis zawieszenia w BMW 325i E46 Eibach

Na nasz warsztat przyjechało już pełnoletnie lecz wciąż często spotykane i lubiane BMW serii 3 z 2000 roku E46

Samochód na lodzie uderzył tylnym lewym kołem w krawężnik , nic poważnego się nie uszkodziło jednak po kilku dniach zaczęło hałasować łożysko w tym kole. Normalnie wymianę łożyska staramy się robić bez demontażu całego zawieszenia ale w tym przypadku okazało się że poza łożyskiem jest kilka innych rzeczy wymagających wymiany.

Na samym początku zauważyliśmy pękniętą sprężynę zawieszenia, dalej okazało się że tuleje wahliwe maja luz i stukają, natomiast dolne i przednie tuleje metalowo gumowe są bardzo mocno sparciałe. Kłopotliwe okazało się dobranie sprężyn. Auto stało wyraźnie niżej niż inne które były u nas wcześniej. Sugerowało to, że poprzedni właściciel zamontował obniżone zawieszenie. Było ryzyko że możemy nie trafić z wysokością sprężyn i auto będzie stało nierówno. Po krótkich konsultacjach z klientem zapadła decyzja żeby zamiast kupować dwie tylne sprężyny i ryzykować różnicę w wysokości przodu względem tyłu, kupić zestaw czterech. Wybór padł na bardzo popularny i ceniony zestaw firmy Eibach Pro Kit. Decyzja okazała się trafna, samochód zachował dotychczasowy styl a renomowane sprężyny pracują świetnie.

Na koniec trochę drobiazgów jak wymiana oleju w tylnym dyferencjale i regulacja hamulca ręcznego.

Po wymianie łożysk, sprężyn i tulei, została ustawiona geometria. Auto jedzie cicho,  prosto i pewnie.

20210126_122502 20210126_125012 20210127_174443 20210128_123941

Wymiana sprzęgła BMW 318i E36

Jak często w życiu bywa tak i na warsztacie występuje prawo serii, lub jak kto woli inne powiedzonka „nieszczęścia chodzą parami”. Ledwo odjechała Octavia z nowym sprzęgłem, przyjechało kolejne auto z podobnym problemem.

Tym razem BMW 318 z 1996 roku E-36. Bardzo hałasujące łożysko oporowe mocno uprzykrzało jazdę, a raczej postoje pod światłami. Po zdjęciu skrzyni okazało się że sprzęgło samo w sobie jest jeszcze w niezłym stanie. Pomimo 260 tyś. km przejechało by jeszcze przynajmniej połowę tego dystansu. Klient po sprawdzeniu ceny nowego sprzęgła SACHS podjął decyzję o wymianie całego zestawu. Czytaj dalej