Astra II polerowanie reflektorów

Na naszych drogach jeździ coraz więcej aut w wieku ponad 10 lat z kloszami reflektorów wykonanymi z tworzyw sztucznych. W odróżnieniu od szklanych są dużo bezpieczniejsze dla pieszych podczas ewentualnej kolizji, jednak z czasem matowieją co powoduje pogorszenie wiązki światła co także wpływa bezpośrednio na bezpieczeństwo. Dobrze działające światła szczególnie w okresie jesienno zimowym są szczególnie potrzebne. Oferujemy usługę polerowania kloszy, poniżej zdjęcia „przed” i „po” na przykładzie bardzo popularnej u nas Astry drugiej generacji.IMAG0666 IMAG0668 IMAG0669

„Szanowny Panie ustawmy geometrię bo auto się źle prowadzi”

Tym razem siedemnastoletnia Ibiza,
auto trafiło do nas na ustawienie geometrii zawieszenia, przyczyną obaw klienta było niepewne prowadzenie auta, po odniesieniu samochodu przyczyna okazała się oczywista, katastrofalnie skorodowana belka przedniego zawieszenia. Niestety ratunku nie było, jedyna opcja wymiana części na sprawną. Całe szczęście jest to popularne auto i znalezienie części w dobrym stanie nie stanowiło problemu. Sama wymiana przebiegła bez przeszkód, śruby mocujące belkę do nadwozia mimo swojego wieku odkręciły się bez problemu. Ustawienie geometrii na koniec było tylko formalnościąIMAG1328 IMAG1329

Wymiana sprzegła Rover 414

Awarie sprzęgła to nie tylko ślizganie się.

Tym razem sprzęgło szarpało, nie rozłączało napędu i wydawało straszne dźwięki. Samochodem dało się jechać lecz każdorazowe wciskanie i puszczanie sprzęgła dawało dźwięk, który można jedynie porównać co ciągnięcia kijem po kaloryferze. Jednocześnie w rytm tych uderzeń szarpało autem, szczególnie przy cofaniu. Czytaj dalej

Wymiana klocków tarcz ceramicznych Porsche 911 997

Nasz warsztat odwiedziło bardzo mocne auto, Porsche 911 Turbo.

Samochód wyposażony w silnik biturbo generujący ponad 450 KM. Do zatrzymania takiej mocy potrzebne są też nieprzeciętne hamulce. I właśnie z tego powodu fabryka zamontowała najbardziej zaawansowany system jaki był dostępny. Hamulce oparte na zaciskach Brembo i tak zwanych „pływających tarczach”, tarczach ceramicznych. Zdolnych odprowadzić ogromne ilości ciepła powstającego podczas hamowania. Tarcze współpracują ze specjalnymi klockami. Chociaż na pierwszy rzut oka wyglądają jak zwykłe klocki zapewniają niesamowite parametry. Czytaj dalej

Wymiana sprzęgła BMW 318i E36

Jak często w życiu bywa tak i na warsztacie występuje prawo serii, lub jak kto woli inne powiedzonka „nieszczęścia chodzą parami”. Ledwo odjechała Octavia z nowym sprzęgłem, przyjechało kolejne auto z podobnym problemem.

Tym razem BMW 318 z 1996 roku E-36. Bardzo hałasujące łożysko oporowe mocno uprzykrzało jazdę, a raczej postoje pod światłami. Po zdjęciu skrzyni okazało się że sprzęgło samo w sobie jest jeszcze w niezłym stanie. Pomimo 260 tyś. km przejechało by jeszcze przynajmniej połowę tego dystansu. Klient po sprawdzeniu ceny nowego sprzęgła SACHS podjął decyzję o wymianie całego zestawu. Czytaj dalej

Wymiana hamulców w Porsche Panamera

Pod koniec zeszłego roku zawitał do nas samochód który coraz częściej pojawia się na wrocławskich ulicach, mianowicie Porsche Panamera.

W aucie zaświeciła się kontrolka zużycia klocków hamulcowych, po sprawdzeniu stanu hamulców zapadła decyzja o wymianie przednich klocków oraz tarcz i tylnych klocków hamulcowych. Czytaj dalej

Usunięcie klapek kolektora dolotowego BMW 3

Tym razem prace profilaktyczne ;)
usuwamy klapki kolektora z BMW serii 3 E90 z silnikiem 2.0 Turbo Diesel

Popularna i groźna awaria w silnikach diesla BMW to odkręcające się klapki kolektora dolotowego. Dotyczy to silników z serii M47 i M57 4 i 6 cylindrowych. Śrubki mocujące klapki potrafią wpaść do cylindra uszkadzając poważnie silnik.

Operacja polega na wymontowaniu kolektora, wykręceniu klap i zaślepieniu ich.

Przy okazji czyszczony jest zawór EGR